مطالب جالب

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

علت لاغری چیست؟

علت لاغری چیست؟

رژیم چاقی

این اولین سؤالی است که یک فرد لاغر باید از خود بپرسد.

مشکلاتی چون
پرکاری تیروئید واختلالات هورمونی،ناراحتی روحی که تأثیر مستقیم بر غذا خوردن فرد داردو تنهایی ، همه می توانند دلایل تأثیر گذاری باشند وجود انگل در روده ها و یابیماری های عفونی دوره ای هم دلایل دیگری برای لاغری مفرط است .

رژیم لاغری


با شناسایی دلیل خیلی راحت تر می توان برای حل این مسئله  اقدام کرد ، دراین صورت  راه درمان را می شناسیم و موانع را یکی یکی از سر راه بر می داریم . برای مثال، مینا در دانشگاهی تحصیل می کند که مجبور است دور از خانه وتنها باشد  . غذای دانشگاه را دوست ندارد و حوصله غذا درست کردن هم ندارد. اصلاً حوصله غذا خوردن هم ندارد . هر دفعه که به خانه می رود مادر از لاغر شن روز به روزش شکایت می کند . خودش هم احساس می کند ریزش موهایش خیلی زیاد شده…. تا اینکه یک روز از ضعف و معده درد شدید به پزشک مراجعه می کند، دکتر داروهای مناسب درمان التهاب معده را به او داده  و به متخصص تغذیه ارجاعش می دهد.

مشکل مینا تنهایی است . او به کمک مشاور راه مناسبی می یابد تا دوستان جدیدی پیدا کند و مشاور تغذیه نیز  یک برنامه غذایی صحیح به او ارائه می دهد . مینا نیز پس از ۳ ماه سلامتی کامل خود را به دست می آورد.

پس بهتر است اول دلایل لاغری را پیدا می کنیم.

قدم بعدی، برنامه غذایی درست است.

اگر احساس می کنید که لاغر هستید و نیاز دارید چند کیلو گرمی اضافه کنید، راه حل این نیست که فقط به  خوردن غذاهای پرچرب و شیرین اقدام کنید . با چنین راه حلی فقط چربی های ذخیره ای بدنتان را افزایش داده اید.

روش افزایش وزن

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

بارسلونا موفق به فتح جام خوان گامپر شد

ورزش 3

به گزارش "ورزش سه"،‌دو تیم در نوکمپ اسپانیا در جام خوان گامپر که هر ساله پیش از شروع فصل جدید توسط باشگاه بارسلونا برگزار می‌شود به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت آبی اناری ها در خانه موفق شدند بار دیگر این جام را بالای سر ببرند.

بازی در نیمه اول با برتری بارسا آغاز شد و شاگردان انریکه از همان ابتدای بازی تیم برتر میدان بودند. برتری آنها در دقایق ابتدایی مشخص بود تا اینکه در دقیقه 16، روی پاس زیبای مسی ، لوئیس سوارز موفق شد دروازه حریف را باز کند و تیمش را پیش بیندازد. اما فشار بارسا افت نکرد و تنها 5 دقیقه بعد، آنها روی پاس خوب راکیتیچ و فرصت طلبی مسی بار دیگر به گل رسیدند و 2-0 از حریف خود پیش افتادند. با این حال سمپدوریا خیلی سریع یکی از گل‌ها را دریافت کرد. روی ضعف خط دفاع بارسا، لوئیس موریل موفق شد به خوبی دروازه براوو را باز کند و اختلاف را به حداقل برساند. بازی با هیجان بالا در نیمه اول ادامه پیدا کرد تا اینکه مسی در دقیقه 34 با یک ضربه ایستگاهی دیدنی دروازه حریف را باز کرد و بار دیگر اختلاف را به دو گل رساند تا هم تیمی‌هایش با خیال راحت تری بازی را دنبال کنند. نیمه اول با نتیجه 3-2 به پایان رسید.

نیمه دوم را سمپدوریا بهتر آغاز کرد و از همان ابتدای نیمه به فکر جبران نتیجه بود. با این حال تلاش‌های آنها به در بسته می‌خورد و این تیم در جبران نتیجه موفق نبود. در ادامه این تلاش ها، در نهایت در دقیقه 76، روی یک سانتر خوب از جناحین و اشتباه مدفافعین بارسا،‌آنته بودیمیر موفق شد دروازه تراشتگن که در نیمه دوم سنگربان تیمش بود را باز کند و بار دیگر اختلاف به یک گل برسد. در ادامه نیمه سمپدوریا تلاش زیادی کرد که اختلاف یک گله را جبران کند ولی راه به جایی نبرد و در نهایت بازی با نتیجه 3-2 به نفع بارسا به اتمام رسید.

ورزش3

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

بازداشت تعدادی خارجی قبل از پیوستن به داعش در ایران

داعش در ایران

به گزارش میهن گرام : علیرضا رضایی چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب ابراز داشت: برخلاف سازمان های اطلاعاتی کشورهای دیگر، رسالت وزارت اطلاعات حرکت براساس قانون و تعهد و مبتنی بر مدار صدق است.

وی با اشاره به مسایل قومیتی و فعالیت های تجزیه طلبانه در سطح کشور افزود: آذری ها  رگ و ریشه ایرانی دارند و در دفاع از تمامیت ارضی و ملی ایران اسلامی زبان زد عام و خاص هستند.

رضایی با تاکید بر اینکه آذربایجانی ها برای حفظ نقطه به نقطه خاک و آزادی ایران در طول تاریخ  جانفشانی های فراوانی کرده اند ادامه داد: برخی از افراد وابسته به جریانات کمونیستی و وابسته شوروی درصدد هستند تا به اختلافات قومیتی در این استان دامن بزنند.

مدیرکل اطلاعات استان با تاکید بر هوشیاری افرادی که در زمینه هویت آذربایجان فعالیت می کنند گفت: کسانیکه از تاریخ، هویت و موسیقی آذربایجان  و ایران دفاع می کنند باید آگاه باشند در دام تجزیه طلبان نیفتند.

رضایی همچنین به اقدامات صورت گرفته در سایر محورهای کاری این اداره کل اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت جریان تروریستی تکفیری داعش به صورت کامل در حال رصد شدن است و تاکنون در این زمینه ۲۰ نفر از اتباع خارجی که قصد پیوستن به این گروهک را داشته اند در مرزهای داخل استان شناسایی و دستگیر شده اند.

وی در خصوص نظارت بر فعالیت های مذهبی موجود در سطح جامعه نیز اظهار داشت: روحانیون به عنوان قشر هدایتگر جامعه تحت لوای تدابیر امام راحل(ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب کمترین تخلفات را داشته اند.

رضایی در خصوص آسیب های عرفان های نوظهور و سنتی نیز گفت: عرفان سنتی امری سازمان یافته نیست و تنها یک اعتقاد مذهبی است که دقت در برخورد آن را می طلبد.

مدیرکل اطلاعات استان امنیت پایدار استان را در گرو همکاری مردم عنوان کرد و گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) تمام تحرکات دشمنان را زیر نظر داشته اند و تاکنون هیچ گونه اقدام خرابکارانه ای از سوی معاندان در آذربایجان شرقی مجال ظهور و بروز پیدا نگرده است.

رضایی همچنین عزم ملی مسؤولان برای استفاده از ظرفیت های داخلی کشور جهت تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی را خواستار شد.

مدیر کل اطلاعات آذربایجان شرقی نظارت بر دستگاه های اجرایی را مانع بروز فساد اقتصادی عنوان کرد و گفت: دستگاه های امنیتی بر اساس وظیفه ذاتی خود برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری ورود پیدا می کنند و در این مورد هیچ اغماضی ندارند.
منبع:خبرگزاری مهر

داعش در ایران

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

تعبیر خواب خشم گرفتن به همراه  تعبیر خواب خر

تعبیر خواب خشم گرفتن
محمدبن سیرین گوید: اگر کسی بیند که کسی خشم گرفت از بهر خدای تعالی، دلیل بر خیر و نیکویی او کند. اگر بیند از بهر دنیا خشم گرفت، دلیل که کار دین را حقیر و خوار گرداند و به دنیا مغرور شود. ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیند پدر و مادر بر وی خشم گرفتند، دلیل که از جایگاهی بلند بیفتد.

عکس خفن


تعبیر خواب خر
دیدن خر در خواب خوب است. برخی خر را مردی احمق دانسته اند که به زندگی بیننده خواب وارد می شود و اگر چه نعمت و فراخی و روزی می آورد ولی مزاحمت ایجاد می کند و خریت و نادانی او بیننده خواب را می آزارد. از دانیال نبی نقل شده که دیدن خر در خواب عزت و بزرگواری است و بخت خوش است برای او و خوبی و بدی خر به او یعنی بیننده خواب برمی گردد. اگر در خواب ببینید که بر خری سیاه سوار شده اید در واقع بر خر مراد سوار شده اید، خر سفید شانس خوب است و خر زرد رنجوری و بیماری است،خر آبستن در خواب دیدن نهفتگی طالع است و خواب ... 
شما می گوید بخت شما چیزی در آستین دارد که رو نمی کند و نشان نمی دهد تا به موقع و این مسلما خوب است و نمی تواند بد باشد. چنان چه در خواب ببینید که در طویله ای هستید که چندین خر آن جا است در آینده ای نزدیک در امر انتخاب مخیر خواهید شد و پیشنهادی به شما می شود که خودتان یکی از چند مورد را انتخاب می کنید. اگر خر از دست بیننده خواب بگریزد یا ریسمان پاره کند و بدود و برود به معنی از دست دادن موقعیت های خوب زندگی است.

عکس های خفن

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

فیلم کمال تبریزی چند دقیقه کوتاه شد

منوچهر محمدی به ایسنا گفت: بعد از نمایش فیلم در جشنواره فجر و کسب نظرت مختلف، تدوین مجددی بر فیلم انجام و حدود شش دقیقه از زمان آن کوتاه شد و حالا نسخه جدید از حیث انسجام و تاثیرگذاری؛ بسیار بهتر و کامل‌تر از نسخه جشنواره شده است.

میلاد کی مرام

وی ادامه داد: در حال حاضر کارهای مربوط به ساخت تیزر و آنونس فیلم را انجام می‌دهیم و مشغول رایزنی با صداوسیما هستیم تا تیزرهای فیلم از این رسانه پخش شود.

محمدی پیش‌بینی کرد که این فیلم اوایل مرداد ماه روی پرده برود.

وی همچنین خبر داد: پوستر فیلم آماده است و می‌کوشیم از تمام امکانات تبلیغی همچون فضای مجازی، تبلیغات میدانی و شهری و تبلیغات در صداوسیما برای این فیلم حداکثر استفاده را ببریم چرا که «امکان مینا» گوشه‌ای از تاریخ این کشور است که دیدن آن برای نسل جوان ما می‌تواند خالی از لطف نباشد.

فیلمنامه‌ «امکان مینا» توسط فرهاد توحیدی نوشته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: تردید، شک و سرانجام خیانت، زندگی عاشقانه مهران و مینا را به مسیر تازه‌ای می‌کشاند.

در این فیلم به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی و کارگردانی کمال تبریزی، بازیگرانی چون میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی، شایسته ایرانی، سیامک صفری، فرزاد باقری، سیامک احصایی، بهادر ملکی و علی مردانه حضور دارند.

این اثر سینمایی به سرگروهی پردیس سینمایی «زندگی» اکران خواهد شد.

میلاد کی مرام

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

علت خشکی بدن بعد از خواب

مدل لباس خواب

سلامت نیوز:محققان دانشگاه منچستر دریافتند که علت احساس خشکی و دردناک بودن اندام ها در هنگام بیدار شدن از خواب این است که ساعت بیولوژیک بدن پروتیین های ضد التهابی را در حین خواب سرکوب می کند؛ اما هر روز صبح که شروع به حرکت می کنیم بدن برای جبران اثرات در حال از بین رفتن این پروتیین ها ، سخت تر فعالیت می کند.

لباس خواب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،‌محققان متوجه شدند، علت احساس خشکی و دردناک بودن بدن هنگام بیدار شدن از خواب، این است که ایبوپروفن طبیعی بدن هنوز اثر نکرده است.

محققان دانشگاه منچستر دریافتند که علت احساس خشکی و دردناک بودن اندام ها در هنگام بیدار شدن از خواب این است که ساعت بیولوژیک بدن پروتیین های ضد التهابی را در حین خواب سرکوب می کند؛ اما هر روز صبح که شروع به حرکت می کنیم بدن برای جبران اثرات در حال از بین رفتن این پروتیین ها ، سخت تر فعالیت می کند.

دکتر جولی گیبس محقق مرکز غدد درون ریز و دیابت موسسه تکامل انسان دانشگاه منچستر گفت:با پی بردن به چگونگی تنظیم التهاب توسط ساعت بیولوژیکی بدن می توانیم درمان های جدیدی برای بیماری های التهابی مانند آرتریت ابداع کنیم.

محققان در این مطالعه سلول هایی را از مفاصل موش ها و انسان های سالم برداشتند که در پاتولوژی آرتریت التهابی مهم هستند.این مطالعه نشان داد که هر یک از این سلول ها یک ریتم 24 ساعته دارند و این سلول ها برای مختل کردن این ریتم با سرکوب ژن کریپتوکروم اصلاح می شوند.این موضوع به بروز یک واکنش افزایش یافته التهابی منجر می شود که نشان می دهد محصول این واکنش که پروتیین کریپتوکروم است دارای فواید غیرالتهابی قابل توجهی است.

محققان متوجه شدند که با ارائه داروهایی برای فعال کردن این پروتیین، از بروز التهاب جلوگیری می شود. این کشف می تواند به ابداع داروهای جدیدی برای بیماری آرتریت منجر شود.

محققان همچنین موش های مبتلا به آرتریت را در معرض نور مداوم قرار دادند و متوجه شدند که هیچ تغییر روزانه ای در التهاب این پستانداران که بطور معمول مشاهده می شد، رخ نداد.

این مطالعه در مجله Federation of American Societies for Experimental Biology منتشر شده است.
منبع:ایرنا

مدل لباس شب

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

رابطه شما با نامزدتان ابدی می باشد یا زودگذر

مدل لباس نامزدی

سلامت نیوز: نامزدی یکی از مهم ترین دوران ها در زندگی هر دختر و پسری است که با توجه به برخی نکات می توان زودگذر بودن یا ابدی شدن آن را فهمید.

لباس نامزدی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان دوران نامزدی علاوه بر تمام شیرینی و لذت‌هایش بسیار حساس و حائز اهمیت بوده و درواقع فرصتی است که بتوانید طرف مقابل خود را به خوبی شناخته و تمام اخلاق و رفتار‌های او را بسنجید. نامزدتان نه یک غریبه کشف نشدنی است و نه همسر بی چون و چرای آینده شما! پسر یا دختری که در جلسه خواستگاری لحظاتی را با او همنشین شده‌اید، تنها نامزدتان است، کسی که قرار است چند ماه از شما فرصت بگیرد و به شما فرصت دهد تا یکدیگر را بیشتر بشناسید و جاده را برای رسیدن به یک مقصد مشترک صاف کنید.

پس به جای آنکه روزهای نامزدی را به چشم یک بازی سرگرم کننده و خاطره ساز ببینید، از آن به عنوان یک فرصت تکرار نشدنی استفاده کنید و بدانید که با کمی تیزهوشی و دقت می توانید سرانجام زندگی خود را با او پیش بینی کنید.

اینکه طرفین بتوانند تشخیص دهند که مشکلات و اختلاف بینشان از کجا سردرآورده و چگونه می توان آنها را حل کرد یکی از مسائل مهمی است که بدون شک هر زوج جوانی برای دانستنش تلاش می کند. تشخیص بهانه‌گیری ها یا وجود مشکلات واقعی در یک زندگی کوتاه مدت می تواند این آگاهی را به فرد مقابل بدهد که با چگونه همسری روبه‌رو است و چقدر این اختلافات در زندگی آینده می توانند ادامه داشته باشند.

درواقع پسر یا دختری نیست که وقتی زندگی آینده خود را با فردی پر از مشکل ببیند، همچنان به ازدواج با او مصر باشد. پس با ما همراه باشید تا با آموزش یکسری نکات ساده بتوانید خوب و بد زندگی مشترک آینده خود را حدس بزنید.

مرد عمل بودن حرف اول را می زند
مژگان نیکنام دکترای روانشناسی گفت: هرچند که دختر و پسر با عشق و تمایل برای آشنایی و ازدواج با یکدیگر آماده می شوند اما این تنها کافی نیست و بعد از بررسی تناسبات باید خانواده‌ها هم رضایت داشته باشند.

وی افزود: در لحظات و روزهای نخست مواردی این چنینی ( آمادگی، معرفی، بررسی تناسبات و رضایت خانواده‌ها) فقط در حد حرف زدن درباره مسائل مختلف است (مانند اینکه دختر یا پسر از علاقه هم به رنگها یا غذاها سوال می کنند) اما عمل کردن به آنها در این دوران و زندگی آینده اهمیت پیدا می کند.

گذراندن کارورزی ضروری است
در این دوره قرار نیست تنها دلبستگی و وابستگی ای به فرد مقابل‌تان پیدا کنید، بلکه باید شما و نامزدتان به حد قابل قبولی از تعهد، مسئولیت‌پذیری، ثبات روانی و عاطفی و رضایت از ارتباط رسیده باشید تا بتوانید پرونده این دوره را ببندید و به خانه بخت بروید.

این دکترای روانشناسی با بیان اینکه طول دوران نامزدی یا بله‌برون باید حداقل شش ماه باشد، عنوان کرد: هرچه رفت‌وآمد طرفین و خانواده‌ها در این دوران بیشتر باشد، آگاهی زوجین نسبت به رفتار یکدیگر در واقعیت زندگی بیشتر می شود. درحقیقت دوره نامزدی مانند دوران کارورزی است که فرد باید بتواند خود را با یک زندگی چندین ساله تطبیق دهد؛ به همین دلیل وقتی در دوران نامزدی طرفین قادر به کنار آمدن با یکدیگر نیستند، باید بدانند که در زندگی آینده هم با مشکلات زیادی روبه رو می شوند.

نیکنام نامزدی را دورانی برای محک زدن دانست و گفت: خانواده‌هایی که فرزندانشان را مستقیما و بلافاصله بعد از آشنایی یا نهایتا یک یا دوهفته بعد آن، عقد می کنند به فرزندشان بیشتر لطمه می زنند.

ریشه حرف و حدیث‌های دوران نامزدی
وی در پاسخ به این سوال که چرا معمولا دوران نامزدی حرف و حدیثهای زیادی به وجود می آید، بیان کرد: چون افراد تازه با مشکلات خود در دنیای واقع و به دور از رویا مواجه می شوند و چه بسا ممکن است اختلافاتشان در این دوران ختم نشده و به بعد از عقد و ازدواج و بچه دار شدن هم بکشد بنابراین روبه رو شدن با مشکلات در این دوران و نحوه حل آنها بسیار اهمیت دارد.

نیکنام اظهار داشت: با ظهور مشکلات در این دوران، تاکیدی به قطع رابطه طرفین و برهم خوردن نامزدی نداریم و معتقد هستیم که این اختلافات ممکن است از سر ناپختگی و عدم دانستن مهارت‌های ارتباطی زوجین باشد که با اندکی صبر و آموزش آنها برطرف می شوند.

اختلافتان از سر ناپختگی است یا تجربه؟
وی با اشاره به الگوهای مهارت ارتباطی بیان کرد: یادگیری این الگوها بسته به فرد و بزرگ شدنش در خانواده دارد که آیا توانسته برخورد درست با همسر را فراگیرد یا اینکه در این مورد ضعف دارد؛ درواقع اگر هرکدام از طرفین در مهارتهای ارتباطی ضعف دارند باید دراین زمینه از افراد مطمئن و دلسوز یا مشاوران کمک بگیرند.

این دکترای روانشناسی اذعان داشت: بعد از دانستن الگوهای مهارتی است که فرد برای ادامه یا قطع روابط خود می تواند تصمیم درست بگیرد. وقتی زوجین به مشکلی برخورد می کنند، اگر طبق الگوها توانستند مشکلات را به تدریج حل کنند یعنی اینکه آنها در زندگی آینده هم به راحتی از پس مشکلاتشان برمی آیند اما اگر همچنان با مشکل مواجه شدند و تطبیق با شرایط را برای خود یا طرفشان سخت دیدند، باید بدانند که در آینده هم مشکلات را حتی بیش از این خواهند داشت.

وی بیان کرد: وقتی با دانستن الگوهای مهارتی، زوجین مشکل خود را برطرف می کنند یعنی که اختلاف آنها تنها ازروی ناپختگی بوده و می توانند خود را با شرایط تطبیق دهند است.

یک طرفه به قاضی نروید
این دکترای روانشناسی درباره الگوهای مهارت ارتباطی عنوان کرد: مدیریت خشم و درک همدلانه دو مورد از انواع الگوهای مهارت ارتباطی است که در داشتن یک رابطه بدون مشکل بسیار اثر گذار است. اگر فرد تکنیکهای کنترل خشم و تکنیک سکوت (دربرابر خشم طرف مقابل) را به خوبی یاد گیرد، بامدیریت و صحبت کردن می تواند مسائل را حل کند.

وی درباره درک همدلانه یادآور شد: مثلا وقتی دختر یا پسر با دروغ طرف مقابل خود مواجه می شوند نباید با رفتار تند و هیجانی، او را از خود برانند و قضاوت کنند بلکه باید اتفاقات را از دید طرف مقابلش بررسی کرده و این را در نظر بگیرد که کدام کارش منجر به دروغگویی شده، در این صورت مسائل و مشکلات با دیدی باز، راحتتر پذیرفته و حل می شوند.

هرچه منعطف‌تر، بهتر!
نیکنام اظهار داشت: طرفین باید در ابتدای امر تمرین‌های واقعی زندگی را شروع کرده و طبق معیار و ملاکهای خود طرف مقابلشان را در شرایط مختلف بسنجند، تا متوجه شوند او چگونه خود را با مشکلات وفق داده و تغییر می کند، الگوهای مهارت ارتباطی را یاد بگیرند و در صورت بروز مشکل زود تصمیم گیری و قضاوت نکنند.

نیکنام با بیان اینکه مدت شش ماه تا یک سال دوره نامزدی فرصت بسیار خوبی برای بروز تفاوت‌ها و انعطاف پذیری‌های فردی است، گفت: دو فردی که برای یکدیگر انتخاب می شوند باید هر دو تغییر کرده و با انعطاف‌پذیری، خود را نسبت به شرایط تطبیق دهند، اگر در این دوران عدم تغییر و مقاومت از هر کدام دیده شود، آن وقت است که دیگر ادامه روند نامزدی و ختم آن به ازدواج را بخصوص مشاوران توصیه نمی کنند و درمقابل اگر هر دونفر با صبر شکیبایی و آگاهی از اصل، نیاز و سلایق یکدیگر انعطاف پذیر باشند، آن زندگی در آیند هم به خوبی پیش می رود.

فرصت‌ها را نسوزانید
بنابراین در ماه‌های نامزدی خود، برای فهمیدن همه پیش نیازهایی که رفتن زیر یک سقف به آنها نیاز دارد، تلاش کنید و با عجله فرصت‌های خود را از دست ندهید چرا که این دوران سرنوشت‌سازترین روزهای زندگی‌تان را رقم می زند. قرار نیست که در این دوران تنها به دنبال تایید انتخاب‌تان باشید و با قطعی دانستن تصمیم، بیشتر از آنچه که برای شناخت فرد مقابل‌تان لازم است به او علاقه‌مند و وابسته شوید، پس مراقب خط قرمزها باشید تا در صورت ختم نشدن این دوره به زندگی مشترک، بیش از اندازه آسیب نبینید.

مدل لباس عروس

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

جراحی بینی یک مرد را به کام مرگ کشاند

جراحی بینی

سلامت نیوز:بیماری که سال گذشته برای انجام عمل پلیپ‌بینی به یکی از بیمارستان‌های دولتی تهران مراجعه کرده بود، دیگر به هوش نیامد و صبح دیروز پس از تحمل یکسال کما، فوت کرد.

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛‌ تلفن زنگ می‌خورد، صدایی لرزان با ته‌لهجه آذری گریه‌کنان، کلماتی را تکرار می‌کند. متوجه صحبت‌هایش نمی‌شوم، سعی می‌کنم آرامش کنم؛ ولی زن یک‌نفس التماس می‌کند، آقا! شما را به خدا کمکمان کنید...

یک سال است که برادرش در کما و روی تخت بیمارستان بستری است. دستش به هیچ جا بند نیست. یک سال است که پله‌های بیمارستان را بالا و پایین می‌کند و این دیگر کار هر روزش شده است.

برادرش 3 پسر کوچک دارد و او باید هر روز کودکان را برای دیدن پدرشان به بیمارستان ببرد. غم نبودن پدر از یک‌طرف و خرج و مخارج زندگی از طرف دیگر امانشان را بریده است.

به‌همه پزشکان به‌نام و معتبر هم سر زده شاید بتوانند برای برادرش کاری کنند، اما فایده‌ای نداشته است و همچنان روزشمار کما ادامه دارد.

بیمار خودش با پای خودش وارد اتاق عمل می‌شود؛ اما...

داستان از این قرار است که یک سال پیش مردی 43 ساله برای انجام عمل پلیپ بینی به یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین بیمارستان‌های دولتی تهران مراجعه می‌کند و با اصرار پزشک معالج همان روز برای انجام عمل بستری و بالاخره بیمار با پای خودش وارد اتاق عمل می‌شود.

آن‌طور که خواهر بیمار تعریف می‌کند چند ساعت پشت در اتاق عمل منتظر می‌مانند ولی خبری از برادر نمی‌شود، پیگیر می‌شوند که عمل کمی بیش از حد معمول به طول انجامیده است و پزشکان بازهم حرفی نمی‌زنند و خانواده به‌ناچار منتظر می‌مانند.

در نهایت پس از چندین ساعت برادر را در کما از اتاق عمل خارج و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌کنند.

به گفته خانواده این مرد، وی با کبودی‌های بسیاری در ناحیه سینه از اتاق عمل خارج می‌شود که می‌تواند ناشی از عمل احیا در اتاق عمل باشد؛ اما نکته دیگر بخیه‌ای است که در پشت سرش زده‌شده است؛ درصورتی‌که وی برای عمل پلیپ به اتاق عمل برده شده و معلوم نیست به چه دلیل دچار شکستگی سر شده و امروز دقیقا یکسال از آن زمان می‌گذرد و این مرد 43 ساله بی حرکت بر روی تخت بیمارستان خوابیده است.

پلیپ بینی چیست؟

خوب است بدانید که توده خاکستری و گاهی بی‌رنگ است که معمولاً از مخاط سینوس‌ها و گاهی از خود بینی منشأ می‌گیرد و در غالب موارد، پولیپ‌های بینی پایه‌دار و متعدد بوده و در داخل هر دو بینی ظاهر می‌شوند، هرچند که ممکن است فقط در یک بینی و به‌طور منفرد نیز دیده شوند.

فوت یک روز پس از تهیه گزارش

روزگذشته که برای نخستین بار با خانواده این بیمار ارتباط برقرار کردم، وی هنوز در کما و زنده بود. اما امروز خواهر این مرد در تماسی با خبرنگار ما اعلام کرد که متاسفانه برادرش فوت کرده است.

خانواده وی از پزشک و تیم درمانی شکایت کرده‌اند، اما تا به امروز موفق نشده‌اند جواب مناسبی از این بابت بگیرند.

نماینده مجلس:‌ افزایش 5 درصدی خطاهای پزشکی از سال 93

هفته گذشته بود که همزمان با فوت مرحوم کیارستمی محمدنعیم امینی فرد سخنگوی کمیسون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه با خانه ملت درباره آمار مطرح‌شده مبنی بر 12 هزار پرونده خطای پزشکی در کشور، افزود: با توجه به حجم کار و مسئولیتی که در حوزه بهداشت و درمان مجلس وجود دارد این تعداد خطای پزشکی قابل‌پذیرش نیست اما قابل توجیه است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تعدد پرونده‌های مرتبط با خطاهای پزشکی، ادامه داد: البته این تعداد پرونده خطای پزشکی سقف انتظاراتمان نبوده و باید تلاش کنیم این تخلفات را ریشه‌یابی کرده و در جهت رفع آن برآییم.

این نماینده مردم در مجلس، یکی از علت‌های بروز خطاهای پزشکی را کمبود نیروی انسانی خواند و تصریح کرد: متناسب با این کمبودها باید برنامه‌ریزی شود زیرا گاهی به جهت کمبود نیروی انسانی بار مسئولیت عده‌ای بیشتر می‌شود لذا باید تأمین کادر درمانی موردتوجه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش 5 درصدی خطاهای پزشکی از سال 93 تا 94 به خانه ملت گفت: اگرچه یک رضایتمندی کلی در حوزه سلامت وجود دارد اما با آرمان‌ها فاصله‌داریم همچنین در طرح تحول سلامت افزایش قابل‌توجهی در ارائه خدمات داشتیم که باید این موضوع مورد تحلیل قرار گیرد که این میزان افزایش خطاهای پزشکی ناشی از افزایش فشار کاری ارائه‌دهندگان خدمت بوده یا نقص تجهیزاتی که نیاز است وزارت بهداشت این موارد را مورد ارزیابی کارشناسی قرار دهد.

آمار خطاهای پزشکی دلهره‌آور نیست؛‌ خطا یکی از ویژگی‌های انسانی است

در این‌بین واکنش وزارت بهداشت به مطلب خانه ملت که سخنان سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس را منعکس کرده بود جالب‌توجه و تأمل است.

وزارت بهداشت در مطلب انتقادی که در وبدا منتشر کرده، آورده است: «نویسنده مطلب مذکور اگرچه به رشد 5 درصدی پرونده خطاهای پزشکی در سال 94 نسبت به سال گذشته‌اش اشاره‌کرده و خواسته به شکلی غیرمستقیم اشاره‌ای به تأثیر منفی طرح تحول سلامت در میزان خطاهای پزشکی داشته باشد اما به این نکته ساده توجه نکرده که برای رسیدن به آمار دقیق می‌بایست افزایش میزان مراجعات را نیز در نظر بگیرد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «سید موسی طباطبایی، رییس گروه برنامه‌ریزی اقتصاد و بیمه سلامت وزارت بهداشت آمارهای جالبی را در این خصوص ارائه می‌دهد: با توجه به اعداد و ارقام ثبت‌شده در سیستم ثبت اطلاعات، تعداد بستری در بیمارستان‌های دولتی در کشور در سال 93 حدود 7 میلیون و 400 هزار نفر بوده که این تعداد در سال 94 به 7 میلیون و 900 هزار نفر رسیده است. با یک حساب ساده می‌توان به این نتیجه رسید که تعداد بستری در بیمارستان‌های دولتی در سال 94 نسبت به سال قبل از آن نزدیک به 6.8 درصد افزایش داشته است.

در مطلب وبدا آمده است: «پس در مقابل این افزایش تعداد بستری در بخش دولتی، افزایش 5 درصدی خطاهای پزشکی رقم دلهره‌آوری نیست و از میانگین افزایش تعداد مراجعات کمتر است. اگرچه وزیر بهداشت بارها در گفتگوهای خود ذکر کرده است که به خطر افتادن و از دست رفتن جان حتی یک نفر هم برای ما مطلوب نیست اما خطا یکی از ویژگی‌های انسانی است و با تمام تلخی باید آن را پذیرفت.»

سخن آخر

حال باید دید وزارت بهداشت بازهم با تکذیب و رد این اتفاقات در صدد توجیه آن بر می‌آید یا اینکه فکری برای تشدید نظارت و برخورد قانونی با تخلفات احتمالی این حوزه و کاهش قصور و همچنین عوارض قابل پیشگیری درمان صورت خواهد داد.
منبع:فارس

جراحی زیبایی

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

آیا سردار سلیمانی در آزادسازی موصل شرکت می‌کند

قاسم سلیمانی

به گزارش ایسنا، «احمد الاسدی» در مصاحبه با پایگاه خبری "غد پرس" گفت: امیدواریم ژنرال قاسم سلیمانی در عملیات آزادسازی موصل حضور داشته باشد چون او در هر منطقه‌ای که حاضر شده آن منطقه به سرعت آزاد شده و خسارات هنگفتی به دشمن داعشی وارد آمده است. او یک نابغۀ نظامی است که این روزها به شدت به وجودش نیاز داریم.

الاسدی تأکید کرد: وجود سردار سلیمانی در جنگ علیه داعش به معنای حمایتی همه‌جانبه از سوی ایران است و سلیمانی هم مشاور نظامی بسیج مردمی و هم ارتش و نهاد مبارزه با تروریسم و پلیس فدرال و تمام تشکیلاتی است که با داعش در حال مبارزه‌اند.

سخنگوی بسیج مردمی عراق خاطرنشان کرد: حضور سردار سلیمانی در این عملیات می‌تواند تمام موانعی را که در مسیر پیروزی و نابود کردن دشمن داعشی وجود دارد به خصوص در زمینۀ تهیه سلاح از بین ببرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم او در پاسخ به سوالی دربارۀ احتمال حساس شدن اهالی موصل نسبت به حضور یک مستشار ایرانی در این عملیات گفت: بیشتر مردم، قدردان این اقدام هستند ولی حاج قاسم سلیمانی کسی است که تصمیم نهایی و درست را اتخاذ خواهد کرد، ولی باید میان خواست ملی و خواست کسانی که در تلاش برای جلوگیری از موفقیت عملیات هستند، تفاوت قائل شد. گروه دوم تلاش می‌کنند از هر راهی از جمله رنگ و بوی قومیت و مذهبی دادن به این عملیات، باعث شکست آن شوند اما حقیقت این است که ما می‌بینیم مردم موصل در دست تروریست‌های داعش اسیرند.

قاسم سلیمانی

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

تاثیر استرس و اضطراب در ایجاد عطسه و سرفه

فال عطسه

دکتر حشمت‌الله توکل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سرفه‌هایی با منشا آلرژیک(حساسیتی) عامل ژنتیک نقش دارد و افرادی که ریه تحریک‌پذیر دارند، به نوعی آسم خفته دچار هستند که نشانه‌هایی مانند تنگی نفس و خس خس سینه ندارد.

وی ادامه داد: در این افراد، دستگاه تنفس به واسطه برخی عوامل شیمیایی یا بیولوژیکی تحریک شده و به دلیل این‌که سرفه یک مکانیزم دفاعی به شمار می‌رود، فرد دچار سرفه‌های متعدد می‌شود.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: در حساسیت‌هایی که به صورت آب‌ریزش بینی، عطسه و خارش چشم‌ها ظاهر می‌شود، زمینه ژنتیک نقش موثرتری دارد. البته این موضوع قطعیت ندارد که اگر پدر یا مادر دچار حساسیت باشند، فرزندشان نیز این حساسیت را خواهد داشت، ولی احتمال ابتلای این فرزندان به آلرژی در مقایسه با دیگران بیشتر است.

توکل عنوان کرد: در مقابل عوامل شیمیایی، عوامل بیولوژیکی و ژنتیک که از عوامل ایجاد سرفه در افراد هستند، عوامل روحی و روانی، استرس و اضطراب نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل ایجاد سرفه به شمار می‌روند با این تفاوت که در این شرایط سرفه به واسطه هیچ‌گونه بیماری و مشکل جسمی ایجاد نمی‌شود، بلکه فرد به دلیل اضطراب به سرفه می‌افتد.

وی افزود: در سرفه‌های با منشاء استرس و اضطراب باید مطمئن شد که هیچ‌گونه زمینه ارگانیک و حساسیتی در این مساله نقش ندارد و برای تشخیص حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه گفت: سرفه‌های با منشاء مسایل روحی و روانی معمولا به درمان‌های مختلف پاسخ نمی‌دهند و چنانچه فرد از مسایل تنش‌زا و استرس و اضطراب دوری کند، سرفه‌ها قطع می‌شوند. در این‌گونه سرفه‌ها هیچ عامل آسیب‌رسان وارد دستگاه تنفسی فرد نشده است، بنابراین سرفه‌ها معمولا آگاهانه رخ می‌دهند ولی در مواقعی هم می‌تواند غیرارادی و ناآگاهانه باشد.

فال عطسه

  • محسن رمضانی