مطالب جالب

  • ۰
  • ۰

کلیدواژه مناسب برای وب سایت

اولین و مهم‌ترین قدم در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو انتخاب کلیدواژه‌های مناسب است. البته شاید بهتر باشد برای شروع بر یک کلیدواژه تمرکز کنیم و سپس تعداد کلیدواژه‌ها را افزایش دهیم. بدترین اتفاق ممکن در بهینه‌سازی سایت آن است که سایتتان برای یک کلیدواژه نامناسب بهینه شده باشد. فرض کنید رستوران جدیدی راه‌اندازی کرده‌اید که نامش «رستوران آناناس» است. اگر سایت خود را برای کلیدواژه «رستوران آناناس» بهینه کنید این کار احتمالا هیچ تاثیری در افزایش ترافیک سایت نخواهد داشت،

افزایش بازدید سایت

زیرا در ماه شاید یک نفر هم این کلیدواژه را جستجو نکند. البته اگر بعدها که رستوران خیلی معروف شد شاید این کلیدواژه مناسب باشد.
برای انتخاب کلیدواژه مناسب می‌توانیم خود را جای کاربر اینترنتی قرار دهیم و سپس فکر کنیم که اگر به‌دنبال محصولات و خدمات سایتمان بودیم کدام کلیدواژه‌ها را جستجو می‌کردیم. بهتر است کلیدواژه‌ها را دقیق‌تر و محدودتر کنیم. مثلا اگر کار شرکت ما طراحی سایت است و در تهران فعالیت می‌کنیم شاید در ابتدای کار کلیدواژه «طراحی سایت تهران» کلیدواژه‌ای بهتر از «طراحی سایت» باشد.
پس از انتخاب و فهرست کردن کلیدواژه‌های مناسب، قدم بعدی آن است که دریابیم کدام کلیدواژه‌ها بیشتر جستجو می‌شوند. شرکت گوگل برای اینکار ابزار رایگان و قدرتمندی را در اختیارمان قرار می‌دهد. کافی است در گوگل کلمات keyword tool را جستجو کنیم و اولین نتیجه جستجو را انتخاب کنیم. در اینصورت به صفحه‌ای از گوگل دسترسی پیدا می‌کنیم که می‌توان با تایپ کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوهای انجام شده در ماه را مشاهده کرد. همچنین گوگل کلیدواژه‌های مرتبط را پیشنهاد می‌کند.  البته ابزار کلیدواژه گوگل اطلاعات بسیار کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد، مثلا میزان رقابت بر یر کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوها از منطقه دلخواه و تعداد جستجوهای انجام شده در ماه‌های قبل بخشی از این اطلاعات است.
با استفاده از این ابزار می‌توانیم کلیدواژه‌های متداول‌تر را انتخاب کنیم. اگر واقع‌بین باشیم در بهترین حالت ممکن که قرار گرفتن در اولین نتیجه جستجو است، شاید یک‌سوم جستجوها به سایت ما ختم شود. مثلا اگر کلیدواژه‌ انتخابی ما در ماه ۱۰۰۰ بار جستجو می‌شود، در حالت رویایی شاید حدود ۳۰۰ بازدیدکننده ایجاد شود که عدد بسیار کمی است. بنابرین احتمالا چنین کلیدواژه‌ای ارزش بهینه‌سازی ندارد و بهتر است به‌دنبال واژه‌های دیگری باشیم که در ماه حداقل چند ده‌هزار بار جستجو می‌شوند.
برای یافتن بهترین کلیدواژه‌های ممکن باید از مشتریانی که در بازار هدف قرار دارند شناخت کافی داشته باشیم و با علاقه‌مندی‌ها و مشکلات آنها به‌اندازه کافی آشنا باشیم. همچنین بهتر است کار را با کلیدواژه‌های شروع کنیم که رقابت شدیدی بر آنها وجود ندارد. بهینه کردن سایت برای کلیدواژه‌های مرکب که شامل چندین واژه هستند معمولا آسان‌تر است زیرا وارد رقابت با افراد کمتری می‌شویم.
پس از انتخاب کلیدواژه‌های موردنظر باید این کلیدواژه‌ها را در سایت اعمال کنیم. در شماره بعد به چند روش ساده و کاربردی برای بهینه‌سازی صفحات سایت برای کلیدواژه انتخاب‌شده می‌پردازیم.

افزایش بازدید سایت

  • ۹۴/۱۱/۰۶
  • محسن رمضانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی