مطالب جالب

  • ۰
  • ۰

کمتر از 8درصد درآمد یارانه‌ به سلامت رسید

 رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت گفت: تنها 300 میلیارد تومان از 4800 میلیارد تومان اعتبارات حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت تخصیص یافته است.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسعود ابوالحلاج در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر اینکه 100 هزار میلیارد تومان در بخش سلامت هزینه شده است که 50 درصد بودجه کل کشور را شامل می‌شود، گفت: بودجه کل کشور بدون شرکت‌های دولتی حدود 240 هزار میلیارد تومان است و چگونه می‌شود 50 درصد اعتبارات کل کشور را به یک وزارتخانه اختصاص داد؟

یارانه

وی گفت: اعداد و ارقامی که اعلام شده است، معلوم نیست براساس چه آمار و اطلاعاتی ارائه شده است.

ابوالحلاج با انتقاد از ارائه آمار غیرواقعی و نادرست در تریبون‌های رسمی اظهار داشت: این اطلاعات نادرست از سوی فردی عنوان شده است که 30 سال در سیستم بهداشت و درمان بوده و به این حوزه آشنایی دارد و متاسفانه مشکلاتی که در حال حاضر در ساختار بیمه‌ها با آن مواجه هستیم وارث عملکرد ایشان است.

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت گفت: آنچه در مورد اعتبارات حوزه سلامت واقعیت دارد، این است که در سال 94 کل منابعی که قرار بود به صورت مصوب در بودجه عمومی دولت به عنوان بودجه جاری در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و البته همه آن تخصیص نیافت، 22 هزار میلیارد تومان است.

ابوالحلاج گفت: آنچه که باعث شده است برداشت و نگاه متفاوتی نسبت به بودجه حوزه سلامت ایجاد شود، پیش بینی رقمی تحت عنوان درآمد اختصاصی برای وزارت بهداشت است که دانشگاه‌های علوم پزشکی این درآمد را باید از محل بیمه‌ها وصول کنند که در حال حاضر برای دریافت این اعتبارات به شدت دچار مشکل شده‌ایم و باید شرایط ایجاد شده را تحمل کنیم.

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر 8 ماه از سال می‌گذرد و از حدود 4800 میلیارد تومانی که تحت عنوان هدفمندی یارانه‌ها در بودجه عمومی دولت و تحت عنوان بودجه مصوب مجلس برای حوزه سلامت در نظر گرفته شده است، تنها 300 میلیارد تومان آن وصول شده، یعنی کمتر از 8 درصد از اعتبارات حاصل از هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت اختصاص یافته است.

ابوالحلاج گفت: ردیف‌های دیگر بودجه این حوزه نیز بین 50 تا 60 درصد وصول شده و در بخش‌های حقوق و مزایا بودجه به طور کامل وصول شده و مشکلی نیز وجود ندارد.

بنابر اعلام وب‌دا، وی یادآور شده ما معمولا بیش از 90 درصد اعتبارات جاری را براساس تفاهم نامه‌ای که با سازمان بیمه سلامت منعقد کرده‌ایم، در اختیار این سازمان قرار می‌دهیم.

ابولحلاج در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به این که 4 ماه از سال باقی مانده است، اعتبارات کامل حوزه سلامت به این حوزه تخصیص خواهد یافت، گفت: طبق تفاهمی که با سازمان مدیریت شده است، همکاران ما در این سازمان و خزانه دنبال این هستند که اعتبارات را به طور 100 درصد تخصیص دهند، اما با توجه به شرایط عمومی که در کشور مطرح است بعید می‌دانیم که بتوانیم 100 درصد اعتبارات حوزه سلامت را به طور کامل وصول کنیم.

زمان واریز یارانه

  • ۹۴/۰۹/۰۳
  • محسن رمضانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی